Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na budowę odcinka Rail Baltiki pod Tallinem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Estonia: Jest umowa na budowę odcinka Rail Baltiki pod Tallinem
fot. Rail
Pod koniec sierpnia spółka Rail Baltic Estonia podpisała umowę na budowę ponad 10-kilometrowego odcinka Rail Baltiki w prowincji Harju. Prace mają zakończyć się w 2028 r.

Kontrakt obejmuje 10,54-kilometrowy odcinek od miejscowości Saku do granicy prowincji Harju i Rapla. W zakres projektu wchodzą ekodukt Kiisa, wiadukty kolejowe Uus-Vääna i Vana-Vääna, tunel drogowy, przejście podziemne w Koosi. Wybudowane zostaną elementy przystanku Saku i stacji Kurtna, a także 1,8 km ekranów dźwiękoszczelnych.

Na realizację prac przeznaczono 48 miesiące, co oznacza, że powinny one zakończyć się w sierpniu 2028 r. Prace wykona konsorcjum firm Merko Ehitus Eesti i GRK Eesti, a wartość prac to 59,87 mln euro.

W prowincji Harju trwa już budowa innych odcinków i obiektów Rail Baltiki. Obecnie w Estonii umowami objętych jest 65 km linii, a do końca roku kontrakty mają objąć ponad 70 km linii – to jest 1/3 estońskiej trasy. W sumie na terenie Krajów Bałtyckich w ramach projektu Rail Baltiki powstać ma 870 km normalnotorowej linii kolejowej o rozstawie 1435 mm. Połączenie ma być gotowe w 2030 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest szansa na drugi pociąg PKP Intercity na Litwę

Infrastruktura

Jest szansa na drugi pociąg PKP Intercity na Litwę

Ministerstwo Infrastruktury 16 września 2024

Estonia: Jest umowa na budowę odcinka Rail Baltiki w wykopie

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na budowę odcinka Rail Baltiki w wykopie

Farsewicz Przemysław 12 września 2024

Kolej niskich prędkości. Opóźnienia w realizacji projektu Rail Baltica

Infrastruktura

Kolejne 1,2 mld euro z CEF-u na Rail Baltikę w krajach bałtyckich

Infrastruktura

Estonia: Czwarty w tym roku kontrakt na budowę odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Kamień węgielny pod budowę dworca Rail Baltiki w Tallinnie

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest szansa na drugi pociąg PKP Intercity na Litwę

Infrastruktura

Jest szansa na drugi pociąg PKP Intercity na Litwę

Ministerstwo Infrastruktury 16 września 2024

Estonia: Jest umowa na budowę odcinka Rail Baltiki w wykopie

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na budowę odcinka Rail Baltiki w wykopie

Farsewicz Przemysław 12 września 2024

Kolej niskich prędkości. Opóźnienia w realizacji projektu Rail Baltica

Infrastruktura

Kolejne 1,2 mld euro z CEF-u na Rail Baltikę w krajach bałtyckich

Infrastruktura

Estonia: Czwarty w tym roku kontrakt na budowę odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Kamień węgielny pod budowę dworca Rail Baltiki w Tallinnie

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5